Lexus a vendu 10 millions de voitures dans le monde
28 février 2019, Lexus Laval
Lexus a récemment franchi une étape importante en dépassant les 10 millions de véhicules vendus dans le monde, une référence importante pour tous les constructeurs, en particulier les constructeurs de véhicules de luxe.
Lexus continue de recevoir récompenses après récompenses pour la qualité de ses modèles. J.D. Power a récemment nommé Lexus comme étant la marque la plus fiable pour la 8e année consécutive, ce qui est assez significatif. La marque nippone continue de dévoiler de nouveaux modèles ou d'actualiser sa gamme actuelle à un rythme impressionnant.
Cette année marquera une version redessinée de la Lexus IS et la variante à deux portes RC avec quelques surprises plus tard dans l’année. Pour en savoir plus sur la nouvelle gamme Lexus, contactez-nous aujourd'hui chez Lexus Laval!
Communiqué de presse
(TORONTO, ON. February 26, 2019) – Today Lexus announced its 10 millionth vehicle sold, a landmark achievement that came shortly after a strong 2018 year-end sales performance with Lexus achieving multiple best-ever sales goals around the globe. In addition, the brand that pioneered the world’s first luxury hybrid-electric vehicle in 2006, and offers eleven (11) electrified models globally, surpassed the 1.45 million unit mark in self-charging hybrid vehicles sold worldwide. Lexus hybrid vehicle sales jumped nearly 20% in 2018 from the prior year, a result that underscores the brand’s heritage with, and commitment to, electrification.
The brand announced today that 698,330 vehicles were sold worldwide during the 2018 calendar year, representing a 4.5% increase over calendar year 2017 (668,515 units). A solid array of luxury utility vehicles such as the RX and NX, the LC and LS flagships, along with the all-new ES and the first-ever UX, combined to lead the global luxury lifestyle brand to its best-ever year of sales.
“Lexus continues to enjoy substantial growth around the world, expanding its footprint in emerging markets as well as reaffirming its strength in established ones. The brand’s clear focus on amazing products and guest experiences provided by the finest dealers will support its global growth for years to come,” said Lexus International President, Yoshihiro Sawa.